Hasil kerja menggunakan adobe illustrator..

Sunday, September 6, 2009
 

 ni la hasil kerja aku..gambar ni orang cina suka..
ape yang aku tau,bunga orkid ni merupakan tanda semangat bagi
orang cina..ni ape yang aku taula..lau salah tu xtaula..hehe..
aku lukis gambar kt atas ni pakai brush..xla sush sgt..
lukis cincai2 je..hehe..pastu cume adjust skit2 pakai pen tool,direct selection tool n scissor tool..
haaa..lau korg nk tau,tulisan cina yg panjang lebar tu pun aku tulis balik..bkn main sush nk tulis,nampak je cam cakar ayam..hehe..tp aku dpt pujian dr student cina lain,dorang kate tulisan aku cantik..hahaha!!ops..terlebih prasan suda..hehe.
yang petak merah kt lukisan tu ialah name aku dalam tulisan cina..bunyi die hampir2 nama aku la faiz..ni pun mintak tlg student cina lain yang tuliskan..hehe..tq my fren..
 ni yang hasil kerja ke-2 plak..
yang ni gambar asal..


ni pulak hasil kerja yang dilukis semula oleh aku sendiri..hehe..
hampir sama tapi xserupa..hehe..
besela..budak baru blaja,lame2 nant insyaAllah okla kot..
wat ni aku kne pakai byk layer sbb byk bende gak kt lukisan ni..
kire satu objek satu layer..selain tu jgk,kt sini aku blaja guna gradient tool..gradient ni digunakan tuk adjust color die bg cantik cam kt atas tu..lau pkai color bese xbpe cantik la..rasenye ade lagi teknik2 nk mewarna pkai illustrator ni..cme wat mse ni,ni je yang aku tau..nant lau dh tau aku akan update kt sini..k..cau cin cau..hehe.

2 comments:

Appleartwork said...

common la...lain aku suh edit lain yang kau wat heheheh mcm ne nak jadi bisnes partner ni

Faiz said...

ni pun penting gak beb..

Post a Comment